събота, 3 януари 2009 г.

Песен за моето куче

Песен за моето куче


Тя тича свободна като горски пожар и нейните зъби са страшни.
Тя много надменно извръща глава и се усмихва с опашка.
Тя чува, когато тревата расте, познава цвета на тъгата...
Тя има очи на пленена принцеса и лапа на близък приятел.
Походка на скитник и господар - земята е нейно владение!
Но тя е родена да търси свой Бог, а за Бог е намерила мене!
Тя вярва, че мога да я защитя от цялата скръб на земята,
от злия съсед, от дъжда, от нощта, от вятъра и самотата...
А аз се измъквам през задния вход, зад вещи и думи се крия...
Какъв Бог съм аз, щом във този живот не мога до край да съм силен!
Сгреши ли - с виновен, безмълвен въпрос очаква присъдата свита
с такова смирение в топлия нос, с такава надежда в очите!
А мен ме ласкае лесната власт законите сам да създавам...
Но тайно се питам: какъв Бог съм аз, щом не зная дори да прощавам!
Тя може да чака с безкрайно търпение ласката на моя поглед и стига й даже нищожно парче от моя хляб и моята обич!
А аз й подхвърлям - забързан, разсеян - къс безразлична консерва...
Какъв Бог съм аз, щом не умея да бъда наистина щедър!
Тя си шепне с нощта, тя флиртува с деня, тя вдишва света без остатък,
леко тича по крехкия край на съня и разбива с гърди тишината.
А аз се извръщам уплашен встрани, скован в страхове и тревоги...
Какъв Бог съм аз, щом не мога дори в сърцето си да съм свободен!
Но ако с безмилостно, грозно лице съдбата поиска да страдам,
аз знам - с голи зъби и с голо сърце пред мен тя ще скочи и в ада!
А аз ще отстъпя две крачки назад, ще избягам далеч, ако мога...
Какъв Бог съм аз, щом притихвам от страх зад олтара на нейната обич!
И излизам от там - развенчан, победен - и я гледам виновен и мрачен:
„Всъщност, виж - аз изобщо не съм съвършен, и се питам какво ли очакваш...''
обаче тя тича към мен като горски пожар, тя с очи на принцеса ме гледа:
„В моя живот се избира веднъж - аз избрах да повярвам във тебе..."
И тръгвам до нея с походка на Бог,но в мен препъват се мислите сякаш...
Ах, защо ли не мога да вярвам и аз тъй просто и щедро във някой?...




Няма коментари:

Публикуване на коментар